Robotyka i programowanie w Gminie Oleszyce - RaP STEAM
Robotyka i programowanie w Gminie Oleszyce - RaP STEAM 
  
          2024-03-27
      
  Celem projektu jest promocja rozwoju robotyki edukacyjnej oraz nauki programowania, opracowanie programu zajęć z zakresu robotyki i programowania, wspieranie organów prowadzących szkoły podstawowe w odpowiednim doposażeniu placówek, służącym realizacji zajęć z programowania z wykorzystaniem robotów edukacyjnych, wspieranie rozwoju kompetencji nauczycieli.
Realizacja projektu jest przewidziana na lata 2023 – 2029. W tym czasie ze szkoleń z zakresu robotyki i programowania skorzysta ponad 1900 osób (w tym nauczyciele i nauczycielki oraz przedstawiciele kadry zaradzającej szkół z terenu województwa podkarpackiego). Natomiast uczniowie i uczennice z klas 4-8 skorzystają z zajęć pozalekcyjnych z robotyki z elementami programowania, jak również z pozostałych form wsparcia przewidzianych w projekcie (warsztaty, obozy kształtujące umiejętności uczniów i uczennic w zakresie robotyki i programowania).
Zadania przewidziane w projekcie: 
    Realizacja projektu jest przewidziana na lata 2023 – 2029. W tym czasie ze szkoleń z zakresu robotyki i programowania skorzysta ponad 1900 osób (w tym nauczyciele i nauczycielki oraz przedstawiciele kadry zaradzającej szkół z terenu województwa podkarpackiego). Natomiast uczniowie i uczennice z klas 4-8 skorzystają z zajęć pozalekcyjnych z robotyki z elementami programowania, jak również z pozostałych form wsparcia przewidzianych w projekcie (warsztaty, obozy kształtujące umiejętności uczniów i uczennic w zakresie robotyki i programowania).
Zadania przewidziane w projekcie:
- opracowanie jednolitego programu nauczania informatyki z wykorzystaniem zajęć z robotyki edukacyjnej i programowania oraz zajęć pozalekcyjnych z robotyki edukacyjnej w szkole;
- opracowanie materiałów metodyczno-dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli dla wszystkich zakresów nauczania/szkolenia z robotyki edukacyjnej i programowania robotów;
- wyposażenie szkolnych pracowni w zestawy robotyczne, których liczba będzie zależna od liczby uczniów w klasach IV-VIII w szkole;
- przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli i kadry zarządzającej szkół;
- sfinansowanie zajęć pozalekcyjnych z robotyki edukacyjnej prowadzonych przez przeszkolonych w projekcie nauczycieli;
- organizację wydarzeń: pikników naukowych promujących robotykę, naukę programowania, nauczanie STEAM, konkursów/zawodów, warsztatów, obozów dla uczniów z programowania i robotyki.

Czytano: 8756 razy
        WARTO ZOBACZYĆ
    
                            Dodano: 2025-10-29                        
                        
    Podkarpackie już w tej chwili może poszczycić się dobrze przygotowaną infrastrukturą turystyczną, wychodzącą naprzeciw nawet najbardziej wyszukanym oczekiwaniom, ale zapewniamy, że to dopiero początek tego, ...                        
                    
                            Dodano: 2025-10-17                        
                        
    W dniu 7 października 2025 r. Burmistrz Miasta i Gminy Oleszyce podpisał umowę z Wojewodą Podkarpackim Panią Teresą Kubas-Hul dotyczącą realizacji zadań ...                        
                    
                            Dodano: 2025-10-24                        
                        
    Burmistrz Miasta i Gminy Oleszyce ogłasza II przetarg ustny ograniczony do właścicieli nieruchomości przyległych na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w Futorach ...                        
                    
                            Dodano: 2025-10-29                        
                        
    Podkarpacki Wojewódzki Lekarz Weterynarii informuje o planowanej od 6 do 15 listopada br. 2. dodatkowej akcji szczepień lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie.                        
                    
                        Galerie
                    
                    
                        partnerzy
                    
                     
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                             
      








 

 









 
                      
                         
                    


 
 zeto
zeto![[ZAMKNIJ]](Zasoby/Grafiki/close-img.png)